top of page

תבנית - כיתה הפוכה

לקראת השיעור:

שולחים לתלמידים את הסרטון / הפעילות:

[קישור - סרטון עד 10 ד/ פעילות הקניה]

הנחיות לתלמידים:

תלמידים יקרים!
בשיעור הבא נלמד בשיטת "בכיתה הפוכה". אתם עוברים על החומר מראש, ובזמן הכיתה נעבוד יחד על תרגול ויישום, נדון בחומר ונטפל בשאלות שעלו. אתם יכולים לצפות ולעבור על הפעילות יותר מפעם אחת.
- נסו לקשר בין החומר החדש לידע קודם שכבר יש לכם בנושא. חשבו איך הדברים משתלבים יחד.
- אל תנסו לזכור את כל הפרטים והעובדות - התמקדו בהבנת הרעיונות הגדולים והקשרים ביניהם.
- ערכו רשימות שאלות, תובנות או דברים שהייתם רוצים לדון בהם יותר לעומק במהלך הכיתה.
- בואו מוכנים להשתתף בדיונים, לשאול שאלות ולהעמיק את ההבנה שלכם בנושא בזמן הכיתה.
בהצלחה, המורה

מומלץ - לשלוח במרחב הכיתה בסביבת הענן שלכם, קלאסרום / טימס.

[אפשר לצרף שאלות לחשיבה במהלך הפעילות המטרימה.]

[אפשר לשלב משימונת ביצוע קטנה כדי לוודא שהתלמידים עברו על החומר]


 

במהלך השיעור:

חלוקה לקבוצות עבודה שמבצעות יחד משימות מאתגרות של יישום החומר. המורה עובר בין הקבוצות, תומך, מעורר חשיבה מסדר גבוה, מאתגר את ההנחות.

  • פתרון תרגילים / שאלות ברמת קושי גבוהה. המורה מסייע בשמירה על ריכוז ומשמעת עבודה, ובהתמודדות עם נקודות קושי.

  • עריכת ניסוי / הדגמה מורכבת כולל ניתוח ודיון.

  • פרויקטים בצוותים. חשוב לתת בחירה: בניית דגמים מפורטים / משחק תפקידים / תכנון פעולה מורכבת (רשימת ציוד ל...) / יצירת חידון ע"י התלמידים / כתיבת מאמר / יצירת מצגת.

  • עריכת דיון כיתתי / בקבוצות.

  • דיבייט - דיון בין התלמידים שמייצגים דמויות בעלות דעות שונות לגבי החומר שנלמד.

  • jigsaw


 

סיכום:

כל קבוצה מציגה כמה נקודות שהתחדדו לה בעקבות היישום בכיתה.



בעידן המידע, למורה אין ולא תהיה בלעדיות על הידע הנלמד. התלמידים יכולים בקלות להגיע לכל פרט מידע שנאמר בכיתה גם ללא המורה. תפקידו של המורה יכול להשתנות למנחה ומכווין - הכוונה של התלמידים למקורות הרלוונטיים עבורם, והנחיית התלמידים בתהליך הלמידה - סיוע ממוקד בהתגברות על מכשולים ותיווך של רעיונות מורכבים.


נכתב בסיוע מאמר של איתמר בנית.


סרטוני הסבר טכנו - פדגוגיים:

[איך לצלם את עצמי לסרטון הסבר לכיתה הפוכה?]

[איך לתת מטלה במרחב הכיתה - קלאסרום, טימס]



25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תבנית - תחנות - שפה

משך: 90 דקות. מבוסס על עקרון ארגון למידה שנקרא גם עלמא, איתי-לידי-במרחב, א תחילה, עוצמה. פתיחה: במליאה: הצגה קצרה של משימות העבודה בכל...

תבנית - מתחילים משאלות

פתיחה: (5 ד) במליאה - חיבור לידע קודם, הקשר. הגדרת יחידת התוכן: פרק בספר, קטע מידע. מהלך: (30 ד) כל קבוצה או בזוגות או כל יחיד - עליכם...

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page