חידה לפתיחת שיעור בנושא תערובת – עם דמות מונפשת!
אני מלמדת מדעים בכיתה ג', ורציתי לפתוח את נושא התערובת עם חידה שתועבר באופן חוויתי. בעזרת הצאט גיפיטי יצרתי סיפור, בעזרת אימג'ן המצאתי את "שושקה" הדמות שלי. ובעזרת הידרא הנפשתי את הדמות.
המטרה לחבר את התלמידים לנושא בשמחה, ולתת להם לחשוב בעצמם איך אפשר לעזור לשושקה להציל את העוגה לאחותה :)
(פתרון החידה - שימוש במסננת, לשם הפרדת הסוכריות משאר חומרי התערובת של העוגה. התכונה המבדלת בין החומרים היא הגודל. הסוכר והקמח קטנים לעומת גודלן של הסוכריות).
משתפת שמה שאתגר אותי היה בעיקר כמות הקרדיטים המוגבלת בהדרא, במיוחד בשימוש הראשון בו מתלמדים וצריך יותר מרווח לשחק ולטעות, הפתרון שמצאתי - השתמשתי במייל נוסף שהיה לי כדי לקבל שוב קרדיטים במקום לחכות לחודש חדש.
עכשיו אחרי שאני כבר יותר מבינה איך משתמשים בהדרא אדע לנצל טוב יותר את הקרדיטים שיש מחדש כל חודש :)
עדכון חשוב - את המצגת שידרגתי עוד והוספתי עוד חידה ועוד ניסויים כייפים בנושא תערובת לשיעורים נוספים בנושא.
אני מאמינה שאחרי שאלמד כל שיעור גם אשדרג עוד את המצגת בעקבות הניסיון.
כייף גדול!


פשוט מתוק, מקסים ויצירתי! כיף ללמוד ככה את הנושא
ממש חמוד! איזה דמות מתוקה וגם השף ממש עשוי טוב! הרעיון עובר נהדר.
שיעור חוויתי מאוד לתלמידים, השימוש החוזר באותה דמות יצר הזדהות וחיבור ומניע את התלמידים לפעולה ולרצון לעזור לשושקה.