אוזני ארנב🐰 : לומדים לקשור את שרוכי הנעליים

בתור מרפאה בעיסוק, בחרתי ללמד קשירת שרוכים דרך כלים אלו היא , כי היא מאפשרת לילד לצפות בתהליך שוב ושוב בקצב שלו.
1. סוג התוכן ולמה?
סוג התוכן: סרטון הדרכה שלב-אחר-שלב (Tutorial), אינפוגרפיקה על שני סוגי הקשירות ולאחר מכן סרטון הסבר .
למה: קשירת שרוכים דורשת תכנון מוטורי (Motor Planning) ורצף פעולות מורכב. סרטון מאפשר למידה ויזואלית, יכולת לעצור בכל שלב וחזרתיות , מה שמפחית תסכול ומחזק את תחושת המסוגלות של הילד.
2. נושא לימודי ושכבת גיל
נושא: כישורי חיים (ADL – Activities of Daily Living) ומיומנויות מוטוריקה עדינה.
שכבת גיל: גן חובה עד כיתה ב' (גילאי 5-8).
הכלי בו השתמשת NotebookLM (לעיבוד המידע והתסריט) בשילוב כלי ליצירת וידאו קנבה וארגון המידע ברצף מתאים .
האתגר היה הניסיון לפרק פעולה שאנחנו עושים באופן אוטומטי להוראות מילוליות וּויזואליות כל כך פשוטות ומדויקות שה-AI ידע "להסביר" אותן נכון זה היה קשה לכן לא הצלחתי ליצור דרך הגרוק סרטונים משלי..
הופתעתי מהיכולת של ה-AI להפוך הנחיות טכניות יבשותו לשפה שילדים מתחברים אליה (למשל: "אוזני ארנב"), מה שהופך את הלמידה לחווייתית יותר.

אפשר לשולח את הסרטון/מצגת קנבה הביתה לצפייה, והתרגול הפיזי עם נעליים מתבצע בכיתה כפעילות קבוצתית.

מעבר לקישור

1 מחשבה על “אוזני ארנב🐰 : לומדים לקשור את שרוכי הנעליים”

Scroll to Top