אוזני ארנב🐰 : לומדים לקשור את שרוכי הנעליים
בתור מרפאה בעיסוק, בחרתי ללמד קשירת שרוכים דרך כלים אלו היא , כי היא מאפשרת לילד לצפות בתהליך שוב ושוב בקצב שלו.
1. סוג התוכן ולמה?
סוג התוכן: סרטון הדרכה שלב-אחר-שלב (Tutorial), אינפוגרפיקה על שני סוגי הקשירות ולאחר מכן סרטון הסבר .
למה: קשירת שרוכים דורשת תכנון מוטורי (Motor Planning) ורצף פעולות מורכב. סרטון מאפשר למידה ויזואלית, יכולת לעצור בכל שלב וחזרתיות , מה שמפחית תסכול ומחזק את תחושת המסוגלות של הילד.
2. נושא לימודי ושכבת גיל
נושא: כישורי חיים (ADL – Activities of Daily Living) ומיומנויות מוטוריקה עדינה.
שכבת גיל: גן חובה עד כיתה ב' (גילאי 5-8).
הכלי בו השתמשת NotebookLM (לעיבוד המידע והתסריט) בשילוב כלי ליצירת וידאו קנבה וארגון המידע ברצף מתאים .
האתגר היה הניסיון לפרק פעולה שאנחנו עושים באופן אוטומטי להוראות מילוליות וּויזואליות כל כך פשוטות ומדויקות שה-AI ידע "להסביר" אותן נכון זה היה קשה לכן לא הצלחתי ליצור דרך הגרוק סרטונים משלי..
הופתעתי מהיכולת של ה-AI להפוך הנחיות טכניות יבשותו לשפה שילדים מתחברים אליה (למשל: "אוזני ארנב"), מה שהופך את הלמידה לחווייתית יותר.
אפשר לשולח את הסרטון/מצגת קנבה הביתה לצפייה, והתרגול הפיזי עם נעליים מתבצע בכיתה כפעילות קבוצתית.


יש לי תלמיד בכיתה שממש לא יודע לקשור, עכשיו יש לי אפשרות להראות לכולם כידי שהוא לא התבייש, אז תודה על המחשבה